segunda-feira, 11 de novembro de 2019

Flipped Classroom: A Systematic Review Of Literature

Flipped Classroom: A Systematic Review Of Literature

Sala de Aula Invertida: Uma revisão sistemática da literatura

FEITOSA , Raphael A. 1; SILVA , Anne Karoline C. 2; MOTA , Erika F. 3; TEIXEIRA , Claudio S. 4; CERQUEIRA , Gilberto S. 5 & CACAU , Joquebede B. 6
Received: 05/04/2019 • Approved: 24/06/2019 • Published 08/07/2019
Vol. 40 (Number 23) Year 2019. Page 12

http://www.revistaespacios.com/a19v40n23/19402312.html

PDF version
ABSTRACT:
Flipped Classroom is a teaching methodology in which students receive the lesson’s content before class. In the classroom, teacher organizes individual or group activities. The aim of this text is to analyze, from a literature review in 2018, what has been studied about this model. Results point to sixteen articles that indicate that Flipped Classroom developes an active posture in the students. Difficulties of using this methodology are barriers with technological tools and with divergent conceptions around the theme.
Keywords: Flipped Classroom; Active Learnig; Educational Technology.

RESUMO:
Aula invertida é uma metodologia de ensino em que os alunos estudam conteúdo das lições antes da aula. Em sala, o professor realiza atividades individuais ou grupais. O objetivo deste texto é analizar, com revisão literária feita em 2018, o que tem sido estudado sobre isso. Encontraram-se dezesseis artigos que indicam que a aula invertida desenvolve uma postura ativa nos alunos. Barreiras com o uso de ferramentas tecnológicas e as divergentes concepções sobre o tema dificultam o uso do método.
Palavras ciave: Aula Invertida; Aprendizagem Ativa; Tecnologia Educacional

0 comentários:

Postar um comentário