Flipped Classroom: A Systematic Review Of Literature
Sala de Aula Invertida: Uma revisão sistemática da literatura
FEITOSA , Raphael A. 1; SILVA , Anne Karoline C. 2; MOTA , Erika F. 3; TEIXEIRA , Claudio S. 4; CERQUEIRA , Gilberto S. 5 & CACAU , Joquebede B. 6
Received: 05/04/2019 • Approved: 24/06/2019 • Published 08/07/2019
ABSTRACT:
Flipped Classroom is a teaching
methodology in which students receive the lesson’s content before class.
In the classroom, teacher organizes individual or group activities. The
aim of this text is to analyze, from a literature review in 2018, what
has been studied about this model. Results point to sixteen articles
that indicate that Flipped Classroom developes an active posture in the
students. Difficulties of using this methodology are barriers with
technological tools and with divergent conceptions around the theme.
Keywords: Flipped Classroom; Active Learnig; Educational Technology. |
RESUMO:
Aula invertida é uma metodologia de
ensino em que os alunos estudam conteúdo das lições antes da aula. Em
sala, o professor realiza atividades individuais ou grupais. O objetivo
deste texto é analizar, com revisão literária feita em 2018, o que tem
sido estudado sobre isso. Encontraram-se dezesseis artigos que indicam
que a aula invertida desenvolve uma postura ativa nos alunos. Barreiras
com o uso de ferramentas tecnológicas e as divergentes concepções sobre o
tema dificultam o uso do método.
Palavras ciave: Aula Invertida; Aprendizagem Ativa; Tecnologia Educacional |
0 comentários:
Postar um comentário