FEITOSA, Raphael Alves; Feitosa, Viviane Alves de Oliveira . Educação Ambiental e o Intelectual Transformador.
In:
MATOS, Kelma Socorro Alves Lopez.
(Org.). Educação Ambiental e Sustentabilidade III. 1
ed. Fortaleza:
Edições UFC,
2011, v. , p. 271-284.
Download
RESUMO: Nesse trabalho analisamos a categoria de Intelectual proposta
por Gramsci. Reconhecemos no trabalho do professor a figura de um
intelectual. Em seguida, investigamos a visão de Giroux sobre o
Intelectual Transformador. Acreditamos que o professor como um
intelectual é um ser reflexivo em potencial, e que sua práxis pode
contribuir para a transformação social, nesse contexto de sociedade
desigual e injusta como a que vivemos. Ressaltamos que a figura do
Intelectual Transformador pode contribuir para uma nova visão da
formação do educador ambiental.
ABSTRACT: In this work we analyze the class of Intellectual proposed by Gramsci. We recognize the teacher's work the figure of an intellectual. Then, we investigated the vision of Giroux on Intellectual transformer. We believe that the teacher as an intellectual is a potential to be reflective, and that its practice can contribute to social transformation, in this context of unequal and unjust society as we live. We emphasize that the figure of Intellectual transformer can contribute to a new vision of training of environmental educators.
ABSTRACT: In this work we analyze the class of Intellectual proposed by Gramsci. We recognize the teacher's work the figure of an intellectual. Then, we investigated the vision of Giroux on Intellectual transformer. We believe that the teacher as an intellectual is a potential to be reflective, and that its practice can contribute to social transformation, in this context of unequal and unjust society as we live. We emphasize that the figure of Intellectual transformer can contribute to a new vision of training of environmental educators.
Livro completo a venda pelo email: raphael.biologia@gmail.com
0 comentários:
Postar um comentário